Pirkt biļetes*
* Ja biļešu iegādei ir nepieciešams veikt apmaksu ar rēķinu, lūdzu rakstiet uz
epastu: [email protected]
Tiekamies konferencē "Klusums klasē", kurā varēs iegūt zināšanas par dažādām
metodēm, kas palīdzēs veidot mierīgu vidi skolā un pirmsskolā! Esam ļoti
priecīgi, ka sadarbībā ar Saint-Gobain Ecophon, varam realizēt sen lolotu
ideju, par visos laikos aktuālu tēmu - par klusumu klasē!
Konferences mērķis ir izglītot skolu vadītājus, pedagogus, atbalsta personālu un
citus interesentus par dažādām zinātnē bāzētām metodēm, kas palīdzētu veidot iekļaujošāku
vidi, mazināt stresu un trauksmi audzēkņu un pedagogu vidē, mazinātu pāridarījumu
skaitu, kā arī palīdzētu pedagogiem pārslodzes un izdegšanas risku mazināšanai.
Ikdienā strādājot ar skolām visā Latvijā, redzam, ka šis jautājums ir ļoti aktuāls,
tāpēc esam priecīgi par katru iespēju iepazīstināt sabiedrību, izglītības iestāžu
komandas par metodēm, kuras ir cieņpilnas un draudzīgas audzēkņiem.
Konferencē uzstāsies gan starptautiski atzīti ārvalstu lektori, gan lektori no
Latvijas, kuri ir atzīti jomas eksperti. Konferencē tiks runāts, gan par
pedagoģiskām metodēm, gan prezentēti starptautiski pētījumi, gan stāstīts par
akustikas svarīgumu pirmsskolā un skolā.
Pasākuma dalībnieki, kuri konferenci apmeklēs klātienē, saņems apliecinājumus
par dalību konferencē. **
* Ja biļešu iegādei ir nepieciešams veikt apmaksu ar rēķinu, lūdzu rakstiet
uz epastu: [email protected]
** Konference tiek rīkota sadarbībā ar Mācību centru "Atbalsts" (izglītības
iestādes reģitrācijas Nr.3361802366). Jūsu dati tiks nodoti mācību centram
"Atbalsts", kas tos apstrādās un saglabās apliecinājumu izsniegšanas mērķim.
PROGRAMMA
9:30
Atklāšana
Dagnija Baltiņa, LNB direktore
9:35 10:10
Sajūtot krāsas un redzot skaņu
Mūsdienu dinamiskajā pasaulē bērnu un pieaugušo maņu sistēma bieži tiek pakļauta pārslodzei. Tad viss kļūst par skaļu, par gaišu, par intensīvu un ikkatrs pieskāriens kļūst neizturams.
Sensorā pārslodze var būt ārkārtīgi nogurdinoša un var ietekmēt ikdienas dzīvi ne tikai cilvēkiem ar autismu, bet ikvienam, kurš saskaras ar stresa situācijām, emocionāliem izaicinājumiem vai neparedzamiem apstākļiem. Tad skaņas, gaismas, smaržas un pieskārieni kļūst par šķēršļiem, kas apgrūtina spēju darboties un komunicēt.
Ole Anders Rauff, autisma konsultants, terapeits un starptautiski atzīts lektors no Dānijas, savā lekcijā “Sajūtot krāsas un redzot skaņu” piedāvās unikālu skatījumu uz sensoro pasauli, kas balstīts gan personīgajā pieredzē, gan profesionālajās zināšanās.
Viņš palīdzēs klausītājiem saprast, kā maņu jutīgums ietekmē uzvedību, emocionālo stāvokli un attiecības.
Šī lekcija sniegs ne tikai jaunas zināšanas, bet arī praktiskas metodes, kas noderēs ikvienam, kurš vēlas dziļāk izprast cilvēka saikni ar sensorajiem stimuliem un to, kā veidot vidi, kurā iespējams “sajust krāsas” un “redzēt skaņas” kā iespēju, nevis izaicinājumu.
Ole Anders Rauff, Autisma konsultants, terapeits
10:10 10:40
Kopdizaina pieejas, veidojot klusumu klasē
Skolotāju un skolēnu dzīvi skolā ik mirkli ietekmē iekštelpu vides kvalitāte – akustika, trokšņi, iekārtojums un gaisa kvalitāte.
Ierasts, ka skolā šos jautājumus risina administrācija, skolotājiem un skolēniem pieņemot esošo situāciju. Skolotāji bieži vien jūtas bezspēcīgi, jo trūkst instrumentu un atbalsta, lai ietekmētu fizisko vidi. Bet ja nu tomēr varam ko mainīt!
Šajā lekcijā aplūkosim, kā kopdizaina pieejas – skolotāju, skolēnu un kolēģu sadarbība – var palīdzēt risināt vides problēmas. Dalīsimies ar praktiskiem risinājumiem un pieredzi, kā ar nelielām fiziskām izmaiņām, piemēram, akustikas uzlabošanu un telpas pārkārtošanu, iespējams veidot mierīgāku un efektīvāku mācību vidi.
Dažādas aktivitātes skolā un klusa vide. Kā tas ir iespējams?
Vai arī Jūs esat pamanījuši, ka skolēniem ir grūti koncentrēties mācību stundās? Viņi ātri nogurst, kļūst nemierīgi vai pat agresīvi. Viens no cēloņiem var būt negaidīts – trokšņa ietekme uz mācību procesu. Fona troksnis, neveiksmīga akustika vai nepārdomāts telpu iekārtojums var radīt būtiskus šķēršļus skolotāju spējai mācīt un skolēnu spējai uztvert informāciju, saglabāt mieru un produktīvi darboties.
Lekcijā "Dažādas aktivitātes skolā un klusa vide. Kā tas ir iespējams?" mēs aplūkosim, kā troksnis un akustiskā vide kopumā ietekmē skolēnu uzvedību, koncentrēšanās spējas un mācību rezultātus. Jūs uzzināsiet, kā atpazīt galvenās skaņas problēmas savā mācību vidē un kādus praktiskus risinājumus varat ieviest. Dalīsimies idejās, kā veidot telpas, kas palīdz bērniem ne tikai labāk mācīties, bet arī attīstīt sadarbības un komunikācijas prasmes.
Colin Campbell, Globālās koncepcijas izstrādātājs izglītības vidē
11:10 11:30
Klusuma detektīvi: kā un kāpēc iesaistīt skolēnus skolas noteikumu radīšanā
Klusums un kārtība klasē nav nejaušība - tas ir veiksmīgs sadarbības procesa rezultāts starp pieaugušajiem un audzēkņiem, paralēli pielāgojot vidi. Pētījumi saka, ka, ja bērni paši izstrādā uzvedības noteikumus, par 70% pieaug iespējamība, ka viņi tos arī ievēros. Klusums ir ne tikai viena bērna spēja vai nespēja ievērot noteikumus, bet tā ir arī ļoti smalka grupas dinamika, kur audzēkņi neapzināti (un reizēm arī apsināti) vienojas, kādus noteikumus ievēros, kādus ignorēs, bet kādus - apzināti izaicinās.
Šī lekcija būs par to, par to, kā kopīgi izveidot pozitīvu, harmoniksu, klusu vidi, kur ir gan autonomija, gan pozitīvs noskaņojums, gan arī mācību rezultāti.
Lekciju vada uzvediba.lv vadītāja, biedrības Latvijas Autisma apvienība vadītāja Līga Bērziņa, kura ikdienā palīdz risināt sarežģītas situācijas gan izglītības iestādēs, gan darba vidē, kā arī palīdz ģimenēm nevienkāršajā iekļaušanās ceļā.
Līga Bērziņa, uzvediba.lv vadītāja
11:30 11:50
Kas notiek Latvijā? Veiksmes stāsti un atziņas
Šī lekcija ir iespēja ielūkoties Latvijas akustikas projektu aizkulisēs – no drosmīgām idejām līdz veiksmīgai to realizācijai.
Kā notiek projekti, kas maina telpas uztveri? Ko par to stāsta inženieri, dizaineri, pasūtītāji un lietotāji? Apskatīsim ne tikai sasniegumus, bet arī grūtības un izaicinājumus, kas pavada ceļu uz rezultātu. Kopā meklēsim atbildes uz jautājumiem, kas palīdz rast risinājumus pat vissarežgītākajās situācijās.
Šī ir lekcija par drosmi, sadarbību un jaunu iespēju atklāšanu.
Pievienojies un atklāj Latvijas veiksmes stāstus akustikas jomā!
Jānis Ankipāns, Inženierzinātņu maģistrs, akustikas specialists
11:50 12:00
Klusums klasē apbalvošanas ceremonija
Līga Bērziņa, uzvediba.lv vadītāja
Jānis Ankipāns, Inženierzinātņu maģistrs, akustikas specialists
12:00 13:00
Kafijas pauze
DARBNĪCAS
Laiks
ATelpa
Gaiteņi starpbrīžos
DTelpa
Klasēs
BTelpa
Sporta zālēs
13:00-13:30
Klusi starpbrīži - kas un kā ir iespējams - labās prakses piemēru apkopojums
Līga Bērziņa, uzvediba.lv vadītāja
Kā plānot klusu klasi
Colin Campbell, Globālās koncepcijas izstrādātājs izglītības vidē
Klusa un klusāka sporta zāle - kā materiāli var palīdzēt?
Jānis Lūsiņš, projektu vadītājs sadarbībai ar arhitektiem un projektētājiem
13:45-14:15
Kopdizaina darbnīca klusumam dažādās vidēs
Bodil Bojer, Ph.D., profesore Dānijas Karaliskā akadēmija — Arhitektūra, Dizains
Klusums klasē - kas un kā ir iespējams? - labās prakses piemēru apkopojums
Līga Bērziņa, uzvediba.lv vadītāja
Klusuma spēks sportā: vizuālie risinājumi mierīgai un produktīvai videi
Nellija Repina, Pedagoģijas maģistre, vizuālā atbalsta speciāliste
14:30-15:00
Klusi un klusāki gaiteņi starpbrīžos
Jānis Ankipāns, Inženierzinātņu maģistrs, akustikas specialists
Uzvedības problēmas sportā un ārpus sporta. Kā Dusmu kontroles spēle var palīdzēt.
Līga Bērziņa, uzvediba.lv vadītāja
15:15-15:45
Noslēgums un izloze
Jānis Ankipāns Colin Campbell
Ole Anders Rauff
Autisma konsultants, terapeits
Bodil Hovaldt Bøjer
Ph.D., profesore Dānijas Karaliskā akadēmija — Arhitektūra, Dizains
Colin Campbell
Globālās koncepcijas izstrādātājs izglītības vidē
Līga Bērziņa
Uzvediba.lv vadītāja
Jānis Ankipāns
Inženierzinātņu maģistrs, akustikas specialists
Toms Glūdiņš
Arhitekts, Ecophon telpu akustikas vēstnieks
Jānis Lūsiņš
Projektu vadītājs sadarbībai ar arhitektiem un projektētājiem
Nellija Repina
Pedagoģijas maģistre, vizuālā atbalsta speciāliste
Ole Anders Rauff
Ole Anders Rauff ir lektors, terapeits un autisma konsultants no Dānijas. Ole ir cilvēks ar Aspergera sindromu, Tureta sindromu un OCD, kas sniedz viņam iespēju dalīties gan ar personīgo, gan profesionālo pieredzi.
Viņš ir apguvis metakognitīvo terapiju, ACT un kognitīvi biheiviorālo terapiju, un ikdienā strādā gan ar ģimenēm, gan speciālistiem, kā arī palīdz veidot piemērotu vidi dzīvojamā mājā cilvēkiem ar autismu.
Kā pieredzējis lektors un trīs grāmatu autors Ole iedvesmo un piedāvā praktiskus rīkus, lai ikviens labāk izprastu autisma pasauli un palīdzētu to pieņemt.
Bodil Hovaldt Bøjer
Bodila Hovalda Bojere ir pētniece un asociētā profesore Dānijas Karaliskās akadēmijas Dizaina skolā. Viņas pētniecības darbs ir veltīts dizainam un dizaina metodēm, īpašu uzmanību pievēršot kopdizainam, līdzdalības procesiem dizainā un mācību telpu dizainam.
Papildus pētniecībai Bodila koordinē Dizaina maģistrantūras programmu, kā arī lasa lekcijas studentiem Dizaina un Stratēģiskā dizaina un vadības studiju programmās. Viņas darbs apvieno teorētiskas zināšanas ar praktiskiem risinājumiem, veicinot inovatīvu pieeju dizainam, tā ietekmei uz vidi un sabiedrību.
Colin Campbell
Kolins ir interjera un vides dizaina speciālists ar pieredzi akustiskā dizaina veidošanā ilgtspējīgām mācību telpām Eiropā, Indijā, Dienvidāfrikā un Dienvidamerikā. Viņš ir Melburnas Universitātes goda līdzstrādnieks un vada Ecophon Globālo izglītības vides konceptu izstrādi. Kolins sadarbojas ar Future Classroom Lab (FCL), pētniecībā viņa intereses jomas ir inovatīva un ilgtspējīga mācību vide.
Līga Bērziņa
Jānis Ankipāns
Inženierzinātņu maģistrs ar divdesmit viena gada pieredzi strādājot Latvijas būvniecības nozarē. Pēdējie septiņi gadi pavadīti strādājot ar praktisko telpu akustiku, risinot telpu akustikas problēmas ar pieejamiem tipveida risinājumiem. Pēdējos gadus īpaši pievēršot uzmanību cilvēku izglītošanai Telpu akustikas jautājumos, pārnesot starptautiski iegūtās zināšanas, pieredzi un atzītās prakses Baltijā, uzlabojot telpu atbilstību veicamajai funkcijai, uzlabojot cilvēku labsajūtu, koncentrēšanos un mazinot stresu.
Toms Glūdiņš
Arhitekts, Ecophon telpu akustikas vēstnieks. Ikdienā strādā ar arhitektiem un būvniecības speciālistiem risinot akustikas jautājumus izglītības iestādēs, Birojos un veselības aprūpes projektos.
Jānis Lūsiņš
Nellija Repina
Pedagoģijas maģistre, vizuālā atbalsta speciāliste un izglītības entuziaste. Viņa izstrādā vizuālos risinājumus, lai veidotu iekļaujošu un mierpilnu vidi gan izglītībā, gan ikdienā. Ar vairāk nekā 15 gadu pieredzi darbā ar projektiem, kas atbalsta bērnus un pieaugušos ar dažādiem izaicinājumiem, Nellija ir piedalījusies daudzu vizuālā atbalsta un mācību materiālu izstrādē, kā arī vadījusi darbnīcas vecākiem, pedagogiem un atbalsta personālam, kuras veicina radošumu un palīdz pārvarēt grūtības.
Nellija tic, ka klusums un pārdomāti vizuālie risinājumi ir spēks, kas spēj uzlabot gan mācību vidi, gan ikdienas dzīvi.